onsdag 27 april 2016

Nordiska Trädgårdar

I helgen var jag och min sambo till Stockholmsmässan - Nordiska Trädgårdar. Gissa om jag blev såld. Den mässan kommer absolut införas som en tradition. Oj så mycket idéer jag fick och vad mycket bra föreläsare det fanns på plats.


Här nedan följer några av de bidrag som var med i årets balkong:




Självklart köpte jag årets pelargon "Caliente Pink" som har neonrosa blommor.


 Lyssnade på Lena Israelsson som föreläste om odling året om. Hon har även släppt en ny bok med just namnet "odla året om".


Kaktusar i massor.

Denna hade jag lite lust att köpa, men blev inte av. En mycket rolig form på denna chilin, för att inte tala om namnet.

Fascinerande att få se ett humlebo.

Idéträdgårdar.

Ett badkar vore inte helt fel i trädgården.

Vi fick se så otroligt mycket olika orkidéer










Hade en stegräknare på mässan och kan säga att det blev 14 700 steg. Med andra ord, stor mässa =)





Detta måste ju vara en dröm för barn att ha i en trädgård:


Fick denna fina bok av min sambo, som en av mina favoritbloggerskor skrivit.
Låg även med en hälsning från henne samt hennes autograf. Var tänkt att jag skulle lyssna på hennes föreläsning, men hon fick förhinder pga barnafödsel. Men det kommer säkert fler gånger. Fick istället lyssna på Farbror Grön som också hör till mina favoriter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar