lördag 4 april 2015

Glad Påsk!

När påsken är här vet man att det verkligen är vår. Passade på att vårstäda lite mer ute på framsidan idag och gjorde rent mellan plattorna. När det var klart var det bara att lyfta ut trädgårdsmöblerna.
Imorgon om det är lika fint väder kommer jag nog sitta där med en kopp kaffe och en trädgårdstidning och bara njuta av denna underbara tid.
 Visst är det härligt med vår. Måste dock skydda bambun med säckväv och nu har vi införskaffat ett bättre skydd för grillen än presenning, ingen skönhet men betydligt bättre.
 Här ska jag sitta resterande del av påskhelgen, om vädret tillåter ;)
 Även denna fick en liten uppiffning.
 Klart det blev ett påskarrangemang i entrékrukorna.
Det ser trevligare ut nu när jag fått bort gräset som stack upp lite här och där vid entrén.
 Sticker upp någon snödroppe i den upphöjda rosbädden. Dom är bra charmiga måste jag erkänna.

Passade även på att ta mer bilder i trädgården idag, för nu har det kommit mycket krokusar i många färger och nyanser.

 Blev extra glad när jag fångade ett bi på bild i en av krokusarna, såg ut som den verkligen njöt av all pollen som fanns i blomman.

 När den var klar var det dags att sträcka sig för att vandra över till nästa blomma som behövde pollinering. Ingen är gladare än jag när dessa nyttodjur kommer och hjälper mig att ta hand om trädgården.



 Denna underbara färg lyser verkligen upp i trädgården.

 Min stackars trasiga groda ser också ut att trivas.

 Och dessa underbara snödroppar, dem får jag inte nog av. Kommer nog införskaffa fler av dessa. Vill också skaffa andra sorter.
 Det har också dykt upp fler och fler irisar i trädgården, så snart lyser även dem upp tillvaron.
 Grannen har fått otroliga vårstjärnor vid husväggen. Kommer även köpa fler sådana tills nästa år.

 Och mina älskade tulpaner, snart spirar även dom i rabatten.

Glad Påsk på er alla! Hoppas ni har en riktigt härlig påskhelg och många härliga stunder i vårsolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar