torsdag 13 april 2017

Pallkragar pallkragar pallkragar

Kunde inte låta bli att köpa fler pallkragar. Förra året funderade jag på att skaffa en odlingslott, men i år kom jag på att jag har ju hela sidan på huset att sätta pallkragar på. Varför har jag inte tänkt på det innan? Detta ska väl ändå räcka nu tycker jag, tio pallkragar borde nog räcka till ett hushåll på två. När vi sedan köper drömhuset och drömtomten kan jag odla på ett helt annat sätt. Just nu får detta vara min lösning. 
 
Gjorde ett tappert försök förra året att plantera i halm. Planen var att halmen skulle agera varmbänk. Tanken var god, men det gick väldigt trögt. Blev ett hem åt myrorna istället. Därför återanvände jag nu halmen från förra året då jag upptäckte att maskarna flyttat in under vårvintern och börjat bryta ner den. Nu ligger den fint tillsammans med tidningspapper och kogödsel i botten på pallkragarna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar