söndag 30 april 2017

Vårstädning i rabatterna

Det straffar sig att inte rensa i rabatten en extra gång under sommaren. Hade mer eller mindre växt igen av gräsmattan. Nu har jag grävt och vänt grästuvor för att bredda och för att göra rabatten större.
I år provar jag också att mata jorden med löv som dels legat som skydd i rabatten och dels blivit påbörjat nedbrutna i komposten. De agerar också marktäckare så att inte ogräset tar över i rabatten. Tanken är att maskarna ska arbeta upp jorden så att jag slipper gräva så mycket. Planen är också att jag ska i början av juni ska plantera både dahlior och trädgårdsirisar i den bakre delen av denna rabatt.
 
 
Upptäckte också att rabarbern börjar kika upp nu. Snart kan jag baka rabarberkaka med kardemummamaräng... mums. 
Årets första utslagna tulpan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar