lördag 27 december 2014

December

God Jul kära läsare. Nu är det länge sedan jag skrev igen. Har haft fullt upp med mina studier och har därför prioriterat bort bloggandet lite under en tid. Här nedan kommer lite bilder från höst och vinter. Nu drar snart säsongen för sådd igång igen och då ska jag vara mer aktiv med mitt bloggande. Det kommer vara mer spännande längre fram i vår när alla lökar jag satt börjar vakna till liv.

Tomtemor
Tomtefar
Vilket par ;)
Adventsfint i köket.
Adventsgranen i trädgården.
Framsidan
Framsidan
Tredje advent.
Granen pyntad och klar

Adventsgranen på plats.
Halloween
Fixat inför vintern på framsidan
Blommor kvar i oktober
Det sista biet jag såg detta år.
Här gör jag ett nytt försök att vinterförvara mina pelargoner. Denna gång utan blad =)
Skörden av tomater blev sisådär.
Blev en sväng till svampskogen.
Underbara trattisar
Denna vaxduk passar perfekt i vårt hem =)
Fler tomater som får mogna inomhus. Längst till vänster är den sista melongurkan.
Årets potatisskörd.
Min misslyckade skörd av morötter, rödbetor och paprika. Goda men mycket små. Däremot physalisen till höger, som blev söta och goda, kom i mängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar