tisdag 30 december 2014

Mata fåglar

Jag läste i en trädgårdstidning om hur man gör egna foderblandningar till fåglarna och tyckte det lät som en rolig och bra idé att testa på. Jag blandade en bytta med solrosfrön, havregryn och russin som jag sedan blandade ut med smällt kokosfett. Blandningen hällde jag sedan i formar men lade också ner ett snöre i mitten så en ögla stack fram utanför. Ställde sedan ut formarna för att svalna och därmed stelna. Här nedan ser ni hur det blev.






 Nu får vi hoppas att dom äter av det också. Ska försöka fånga några på bild imorgon om de vill dyka upp.
 Tog en tydligare bild på kejsarolvonet som verkar ha fått knoppar. Nu håller jag alla tummar och tår att den vill blomma vid tidig vår och dofta underbart (som jag läst om).
Passade också på att ta lite julbilder. Det är en så kort tid vi har detta, så man får passa på att knäppa lite bilder nu innan det åker tillbaka i kartonger eller slängs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar