söndag 28 december 2014

En solig vinterdag

Man kan inte annat än att älska dessa soliga vinterdagar. Var ut och fyllde på solrosfrön i fågelhuset och passade även på att ta lite kort i trädgården. När jag gick in såg jag alla dessa talgoxar och blåmesar som kom och åt, så jag passade på att fota dessa med.



De verkar inte svälta om man går efter storleken på denna blåmes.
Men jag lyckades också få en bild på en fågel jag inte kände igen. Men efter lite sökande på svenska småfåglar via internet så lyckades jag hitta en beskrivning och bild som stämde överens med bilden nedan. En Nötväcka (sitta europaea), som ska, enligt beskrivningen, vara en flitig gäst vid fågelbordet men som jag lyckats missa =)
Nötväcka
 Jag har som sagt också fotat trädgården i sin fina vinterskrud och dessa underbara iskristaller. Här nedan följer lite foton.



Syns lite dåligt, men de ser ut att vara en liten knopp på kejsarolvonet.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar