torsdag 1 januari 2015

Gott Nytt Odlingsår!

Gott Nytt År och god fortsättning på det fantastiska året 2015. Nu har jag laddat om med nya tag och vill bara att odlingssäsongen ska dra igång igen. Gick igenom mina fröer idag och har kommit fram till att de jag har kvar från förra året får räcka i år. Kände att det blev för mycket 2014 och därför ska jag ge mig på det som jag misslyckades med förra året av det jag har kvar. Skam den som ger sig. Men som det ser ut kommer det att dröja i alla fall en månad till innan jag drar igång och sår.
Men det är snart dags att ta in mitt projekt från i höstas, mina egenodlade pelargoner som jag vinterförvarat i en isolerad kartong i vårt kallförråd. Jag hoppas att de har gått bra denna gång och att de återhämtar sig fint när jag tar in dem nu i mitten på Januari.
Så här såg de ut när jag skalat av dem bladen och satt ut dem i höstas:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar