söndag 24 maj 2015

Kampen har börjat

Precis när man börjat tro att bladlössen missat rosorna i år så hittar man dem där. Ett helt gäng satt och diskuterade sin stridsteknik. Men jag tog dem när de som minst anade det. Hittade dem på klätterrosen Sympati och sedan hittade jag även ett gäng på rabattrosen Ingrid Bergman. Mina krigsveteraner nyckelpigorna har börjat samlas kring rosorna och därför tog jag inte fram något såpvatten idag. Såpvattnet tar jag till om det blir eller när det blir fler löss på rosorna.
 Krigsveteranen nyckelpigan är på plats och redo att äta lite goda löss.
 Några små lusägg. Dessa spolade jag bort med vattenslangen.
 Här är de hemska bladlössen som tror att dom kommer få mumsa på mina rosor.
Nöp ihop bladet så de krossades. Snabbaste sättet att bli av med dem. 
Värre är det med de löss som flyger =(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar