lördag 9 maj 2015

Sköna Maj!

Jag har tyvärr inte haft så mycket tid med bloggen den senaste tiden då det varit mycket nu i slutet av min utbildning. Men här nedan följer en liten bildbomb över den senaste tiden i trädgården =)
April månad:
 Iris
 Krokus
 Rabatten är rensad och har fått lite näring i form av kompost.
 Stora blåklockor är planterade på de platserna kantnepetan växte innan.
 Det har börjat tagit fart i grodans rabatt.
 Pion- och rosrabatten
 Bärrabatten.
Havtornen.




Liljorna har börjat kika upp.

 Maj månad:

 Jordvivor och pärlhyasinter.
 Stjärnögon, pärlhyasinter, jordvivor och julrosor.

 Vintergröna.
 Julros.
 Under den senaste månaden har det tagit fart i rabatterna.
 Jordgubbar, smultron och rabarber.
 I grodans rabatt blommar tulpaner och minipåskliljor.

 Pion- och rosrabatten.
 Bärrabatten.
 Nästan så man vill ta en tugga av dessa fina vita tulpaner. Färgen påminner om citronglass ;)
 Nytillskottet aklejan "Spring magic pink and white".
 Liljorna växer så det knakar.
Luktpionen
 Julrosen
 Vintergröna som är ett nytillskott i funkiarabatten.
 Utslagna tulpaner i grodans rabatt.
 Rensade ur revorna som bildats förra året och satt sedan ut plantorna vid vägen. Får se om grannarna vill ha några. Tyckte det var synd att slänga dem när dom kämpat hela vintern.
 Fick denna lilla present av min sambo idag. Nu har även jag en kaffekopp att använda när jag beundrar mina underbara växter ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar