lördag 17 januari 2015

Omgång två

Idag passade jag på att rensa trädgårdsförrådet och hittade bland annat lite krukor som kommer väl till användning nu. Tog in vår hylla och monterade på extrabelysningen på den så inte plantorna blir så långrangliga.

 Tomaterna växer på från den första omgången jag sådde. Blir intressant och se hur de utvecklar sig.
 Jag passade även på att så en andra omgång med frön. Den här gången blev det Kronärtskocka "Green Globe" och en svart tomatsort som kommer från Nya Zeeland. Tomatfröna har min snälla svägerska Maria skickat upp till mig med posten. Ska bli riktigt kul att testa =)
 Nu är det bara att vänta. Vermikulit har jag lagt på toppen då detta ska vara bra mot sjukdomar men även för att den håller fukten bättre och skapar en varmare jord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar