söndag 25 januari 2015

Vårlängtan

Tänker man efter så är det inte så lång tid kvar till våren. Men jag kunde inte hålla mig, köpte hem ett par jordvivor och placerade dem i det svalaste fönstret jag har. Med lite tur kanske jag lyckas hålla dem vid liv fram till våren, då kan jag plantera dem i rabatten och få en färgsprakande vår nästa år =)
 Planterade också om mina tomatplantor igår då dom blivit ganska långa. Nu är det dags att ge dem en jord med lite mer näring =) Sedan får vi se om de blir fina plantor av dessa.
 När jag räknade tomatplantorna fick jag det till 41 stycken. Så var det med det löftet till mig själv ;) Jag skulle dra ner på plantorna i år då det blev alldeles för många förra året. Jaja, inte värre än att man kan ge bort några stycken ;)

Här nedan har kronärtskockorna och de Australienska tomaterna börjat titta fram. Dock växer tomaterna väldigt fort och jag får nog plantera om dem nu i veckan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar