söndag 11 januari 2015

snö och sådd

Igår drog stormen Egon förbi och gav ett ordentligt täcke snö. Jag kanske är ensam om att bli glad över mängden. Kan bara inte annat än att tycka det är vackert med det vita blänkande täcket som bäddar över mina rabatter och förhoppningsvis stannar kvar så pass länge och att det blir en ordentlig köldknäpp att det värsta av ohyran jag fick på mina växter förra året försvinner inför kommande sommar. Dock hoppas jag att nyttodjuren klarar sig bättre =) Men såhär ser det ut på framsidan:



 Passade även på att så lite tomater idag, Det blev sorter som Black sea man, Golden Sunrise, Tigerilla och Marmande. Men även en busktomat som jag plockat frö från, vilket blir spännande att se resultat från.

 Jag ska även pröva att experimentera lite med gröna ärter. Tänkte börja lägga skotten som kommer upp i denna lilla smörbytta på mackan. Vi får se om det är en höjdare eller inte. Har även funderat på att så lite solrosfrön och även använda de skotten på mackan.
 Detta är en av mina bästa inköp då det gäller bevattning av sådder. Det är ett strilmunstycke till petflaska, vilket hjälper så man inte spolar bort frön när man ska vattna odlingarna. Den kostar i handeln runt 15 kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar